Neger är ett fint ord

Idag i skolan så satt vi och gjorde diskussions frågor på Etiken, om American history X filmen. Och i slutet av lektionen så sa vår lärare: "Snälla kan ni tänka lite mer på att inte använda ordet Neger så mkt?" (på ett ungefär iaf) Och min första tanke var att Neger är inget fult ord! Tycker ni att Neger är ett fult ord? Vad tycker ni om ordet negress då? Det är väl ändå samma sak?
____________
-
Säg till om jag går över gränsen på nått vis, men jag tycker verkligen inte att Neger är ett fult ord. Det har blivit det eftersom "alla" använder det som ett skällsord. Fast det kanske var ett fult ord från början? Men kan vi inte då göra det till ett mer positivt ord?
____________
-
Om man pratar om folk och säger "ah men du vet den där vita killen" då är det ingen som reagerar så mkt, men om man säger den "där negern" då blir det ett jäkla liv! Det är som ordet f*tta (ni vet vad jag menar) det är känt som ett fult ord. Men eg. så vet vi allihopa att det inte är något fult med det ordet. Det är bara vi människor som Gjort det till ett fult ord. Och varför jag "censurerade" ena bokstaven i det ordet är för att jag vet att det finns sådana människor som verkligen tar illa upp om man skriver det.
____________
-
Skulle jag vara "Neger" då skulle jag vara stolt över det och inte bry mig om folk säger neger, vilket jag är säker på att många är och gör. Jag tycker det är fint att vara Neger, hoppas jag inte är den enda. Jag har själv blivit kallad för neger (hallå jag är närmre en guling?) och jag bryr mig faktiskt inte om de kallar mig för det för jag vet ju själv vad jag är, dessutom så är neger INGET FULT ORD! Är det bara jag som tycker så? Negativa som positiva åsikter är mer än välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0