Rättvik

Hej hej hallå!
Jag glömde ju totalt att berätta om vad vi gjorde i Rättvik :) Vi åkte ju iaf hemifrån på lördagen, hämtade och skjutsade Jockes arbetskompis till Björklinge och sedan for vi iväg till Rättvik. Väl framme i Rättvik så blev vi lite snopna för det var ingen hemma :O Men det gjorde inget, för vi njöt av vår solen istället och tog oss en promenad runt i Rättvik och självklart var vi tvungna att ta en promenad ut på "siljan-bryggan", lång bryggan. Eftersom vi hade tid och vädret var så fint så satt vi där ett tag och bara njöt :)
_____________
-
Sen drog vi hem till min moster igen och väntade i solen på att de skulle komma hem igen. Vi fick lite lunch och sen så var förberedelserna för hennes födelsedagsfest igång. Det blev ganska trevligt med massor av mat, folk, musik, karaoke och.. ehm.. bingo :P haha.
_______________
-
Dagen efter, på söndagen, så vart det att städa lokalen vi varit i och efter både städningen och frukosten så begav vi oss iväg till frälsnings arméns lilla kyrka. Inte min grej kanske att dra till frälsnings armén, men det var ett tag sen jag var med mina släktingar plus att det var ett tag sen jag var i kyrkan så jag tänkte varför inte :)
_______________
-
Efter gudstjänsten, som var 1.5 timme lång, så drog vi oss tillbaka till min mosters place, käkade lunch, drack kaffe och sedan drog jag och Jocke hem till Uppsala för att byta kläder och sedan dra igen.. hem till Jocke's mamma för påskmiddag med hans kusiner :P Det var nog godaste middagen jag käkat på länge! Det var ungsstekt lamm kött(provencale) och potatisgratäng till och massa annat tillbehör :) Sedan fick vi hembakad efterrätt..MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0