Could be anywhere in the world

Hej hej hallå!
Har tänkt på en sak. Alla vet vi att med vuxen livet och självständighet så hör ansvar till. Men ibland känns det inte som om folk(kompisar) förstår det. Jag har ju flyttat hemifrån och bor med min "fästman". Han betalar de flesta räkningar eftersom jag inte har något jobb, men jag betalar det jag kan betala. Som maten och annat när vi är och storhandlar. För som student så har ju jag inte så mycket pengar att komma med, men jag försöker verkligen bidra med det jag kan för att det ska kännas rätt.
Och den här månaden så har jag haft det lite dåligt med pengar, jag har betalat lite räkningar själv hit och dit. Visserligen så är det mitt eget  val att följa med min engelska klass till London och betala för resan när jag ändå har dåligt med pengar. Men det gäller ju att prioritera och planera. När får jag den här chansen igen, att åka på språk resa till England? Kanske aldrig, speciellt inte med den engelska klassen jag är med i nu. Kan jag åka till England nu? Ja det kan jag faktiskt, om jag nu väljer bort lite andra saker.

BILDKÄLLA
Känns kanske lite snopet att inte kunna göra saker med kompisar, att säga nej när de vill ut på stan och hitta på någonting. Men måste man så måste man ju, eller hur? Det var en kompis som skrattade lite åt mig och frågade "vadå har du inte ens råd med en bulle och lite kaffe?", jag vet att hon inte menade något illa men jag tog faktiskt lite illa upp. Jag vill ju gärna ut på stan och ta en fika, men jag känner inte att jag vill lägga ut dom pengarna, jag känner inte riktigt att jag har råd med det trots att jag har pengar till en bulle och en kaffe. Jag måste hålla i pengarna, vilket jag aldrig varit bra på. Men jag börjar lära mig nu, ska man komma nån vart i livet så måste man ha hand om pengarna på rätt sätt.
Men alla aktiviteter med kompisar behöver ju inte kosta eller hur? :) T.ex. mina kompisar brukar vilja gå ut och dansa och ha kul. Bara för det så behöver man ju inte kasta pengarna på krogen. Kommer man lite tidigare eller skriver upp sig på listan så får man ju oftast komma in gratis och bara för att man är på krogen så behöver man ju inte köpa drinkar. Jag har faktiskt inte druckit nått alls de senaste gångerna vi varit ut och jag har inte betalat inträde eftersom jag stått på listan. It's perfect! Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Marina

Hej Verna!

Din mailadress som du skickade till mej fungerar inte så här är svaren på dina frågor.



Nej det kostar inget extra att få den stansad och frakten kostar endast 6 kr för armbandet.

Mockaimitationen finns i fler färger. Rosa, svart, grå, brun, naturvit och turkos.



Hör av dej för med information vid intresse!



MvH Ireth Design / Marina

2010-02-09 @ 15:33:48
URL: http://irethdesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

snällt...

2010-02-15 @ 14:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0