Gammal som ung?

Pratade med en kvinna från Filippinerna på Facebook för ett tag sen och vår konversation gjorde mig så suuur! Hon frågade om jobb, utbildning, min ålder och sedan när hon fick reda på att jag jobbar ibland och bara är 18 år så sa hon.. "am ok.. eeh ur too young!" Och en sak som jag hatar mest är när folk påstår att det är en människas ålder som bestämmer hur bra funtad man äär! Det är juu sååå inte sant! Jag tycker i alla fall inte att det alltid stämmer! Ja jag är "bara" 18 år, jag kan vara omogen ibland, men betyder det att jag missköter mitt jobb?? NEJ! Absolut inte! Hur en människa funkar beror på kunskap och livserfarenhet tycker jag.
http://media1.break.com/dnet/media/2008/11/71%20An%20Old%20Silly%20Face.jpg
BILDKÄLLA

Det finns ju dom som påstår att unga mammor är "dumma i huvudet", omogna och okapabla till att ta hand om sina barn pga sin ålder! Är det alltid så? NEJ! Vissa unga mammor kanske inte passar, men det är fel att säga så om alla! För vissa mognar faktiskt fortare än andra och jag tror att de unga mammor som bestämmer sig för att behålla sina barn, de mognar och skärper sig för att de fakiskt måste(De flesta iaf). Det finns ju de föräldrar som är 30-40 år och beter sig som omogna och egoistiska fjortisar! Men vad säger folk om det? Ingenting, det är ju lättare att klanka ner på de som är unga och faktiskt försöker? Eller? Jag säger som jag alltid sagt: ATT VARA MAMMA ÄR INGEN ÅLDER! Sen så kan jag ju naturligtvis tycka att det är synd att bli mamma för tidigt, alla bör få vara barn och ungdom ett tag innan man ska ut i vuxen livet. 18 anses som vuxen här i Sverige, ja, men det betyder inte att man behöver gå och skaffa barn. Jag tvivlar inte på att unga mammor kan ta hand om sina barn, men jag tycker att man ska leva klart sitt liv först. Skulle kunna skriva att jag tycker att man ska utbilda sig, men det är många unga mammor som fortsätter att kämpa på och plugga även fast de har barn och det tycker jag är starkt gjort av dem!

http://www.alternativeculture.com/travel/seagypsies/family.jpg
BILDKÄLLA

Haha, jag vet inte om nånting riktigt hänger ihop and makes sense av det jag skriver just  nu. Men det enda jag eg. vill ha sagt är att jag tycker att det är fel att säga att det är åldern som gör dig mogen. Det är delvist sant men att säga att jag är för ung och omogen för att jobba bara för att  jag "bara" är 18 år och inte har tagit studenten än det är FEL! Det är som att säga att du är en sämre människa för att du är invandrare! Tycker jag iaf! Jag är inte sämre bara för att  jag är från Filippinerna och är ung, jag kanske rent utav är bättre än de som jobbat i 40 år eftersom jag har lärt mig så mycket som är nytt medan de kanske är kvar i det gamla.
__________
Jag vill inte diskrimineras pga. min ålder, jag vill inte diskrimineras pga. mitt utseende, jag vill inte diskrimineras pga. att andra människor tycker olika saker. Jag vill uppskattas för det jag visar att jag kan, för det jag gör och har åstadkommit. SÅ snälla, dra inte alla över en kam! Det är så onödigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0