Home sweet home?

Hej hej hallå!
Sitter här i Öregrund igen(mammas hus såklart) och funderar lite på hur livet kan förändras. Först från att vara ett oväntat, oönskat barn, till att spendera första året i mitt liv hos min mormor och morfar(som jag förövrigt trodde var mina föräldrar på den tiden). Till att sedan flytta till Sverige(Från Filippinerna) och växa upp i denna mysiga lilla "stad" tills jag var 16-17 år. Ja, jag skrev att jag var ett oönskat barn, för det är vad jag faktiskt tror att jag var, men i nu läget så vet jag ju att jag är älskad och har varit det länge!
__________
Hela mitt liv har kretsat kring Öregrund, Östhammar, vännerna osv. Men idag kretsar mitt liv kring Uppsala, fortfarande lite Öregrund(kom igen det är ju my hometown liksom :P), min fina pojkvän osv.. mitt "nya" liv.
För några år sedan bodde min (svenska) pappa tillsammans med oss i Öregrund, sen förändrades allt, han flyttade till Filippinerna, mamma skaffade ny kille, vi flyttade från mitt älskade Öregrund till Storvreta, sedan träffade jag Joakim, vi blev tillsammans och efter ett år flyttade vi ihop medan mamma flyttade tillbaka till Öregrund.. Shit.. För några år sen så hade jag aldrig kunnat tänka mig det. Flytta från Öregrund liksom.. det var allt jag kände till nästan.
__________
Men vet ni vad? Inte är jag bitter för det^^ Alla måste ju gå igenom livet på ett sätt eller ett annat och i dagsläget så kan jag ju faktiskt ärligt säga att jag mår bra. Jag är lycklig över hur livet ser ut nu även fast jag kanske gärna skulle vilja ha det på ett annat sätt i vissa lägen. Jag är tacksam över det jag har idag, jag är tacksam över att all min erfarenhet har gjort mig till den jag är idag. För jag är väl en rätt så okej människa ändå.. eller?
Jag är tacksam över de nya vännerna jag träffat, de nya minnena vi skapat och eg. så ska man väl inte se tillbaka allt för mycket. Man ska se framåt och skapa nya glada minnen :) Ta livet för vad det är liksom och inte försöka göra om det till vad man önskar att det hade varit.
__________
Jaja, kanske låter lite cheesy det jag har skrivit nu :P Men w/e  :) Nu ska jag gå och leka med lillan och mysa med katten som följt med mig till Öregrund ;) BYE! Ha det så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0