Jag förstår inte riktigt!

Hej hej hallå!
Kollade runt på lite bilder idag och många gånger har jag nu sett folk som kommenterar elaka kommentarer till folk och jag kan inte förstå varför :S Varför ens lägga ner sin energi på att skriva elaka saker till folk? Tycker man något negativt så kan man väl hålla det för sig själv istället för att bidra till att någons självkänsla mer och mer försvinner. Det verkar som om det är så lätt för folk att skriva elaka saker, säga "men jag står för det jag säger" eller "tycker jag något så säger jag det!". Men kom igen.. vad tänker ni med? Är ni 5 år eller? Förstår ni inte att det är en form utav mobbning som ni håller på med?
__________
.
Kollade på en tjejs bilder och där var det någon som skrivit "att tjejer fortfarande klär sig som slampor, vart är världen påväg?". Eller något liknande var det iaf och på den bilden som personen kommenterat så hade tjejen en svart tubtopp på sig.. hm.. jag har en vit, en rosa, en gul och en svart tuptopp, många av mina klänningar är tub aktiga.. gör det mig till en slampa? Jag förstår inte riktigt. Visst, man kan tycka att den personen ser ut så och så, men vad vet man eg om man inte ens känner människan? Och VARFÖR måste man skriva dom elaka sakerna man tänker?? Är det så nödvändigt?? Vad tjänar ni på det??

BILDKÄLLA
__________
.
Jag kan tro att mycket sånt här ligger hos personen som skriver/Säger dom där elaka sakerna. Oftast handlar det nog om dålig självkänsla och att man vill höja sig själv med att trycka ner någon annan. Men det är nog ganska lätt för personen att förneka det, men jag tror att om man verkligen känner sig själv, sätter sig ner ett tag och funderar så kommer man  nog underfund med varför man gör som man gör. Om inte så tror jag att man bara sitter och förnekar för sig själv.
__________
.
Även jag har varit sån som sagt elaka saker så det ska jag inte förneka. Men jag har insett att det bara är onödigt, varför inte säga "vad fin hon var", "vad fina kläder hon har" eller liknande. Att säga fina saker till folk känns mycket bättre än att hacka på andra. Att få ett tack eller liknande när man gjort eller sagt något bra känns ännu bättre än att hacka på någon! Jag förslår att ni prövar det om ni nu inte gjort det. Och döm ingen för hårt om ni inte ens känner personen. Jag vet att alla kan vara dömande, även jag men försök ha i åtanke att "okej, jag kanske inte känner den personen. Jag kanske har helt fel om hur hon/han är så jag ska nog inte säga för mycket!" Ni fattar grejen.. hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla är vi olika !! Alla är inte snälla då skulle livet vara för lätt.

2010-03-05 @ 18:49:32
Postat av: verna

Det är sant, men kan fortfarande inte riktigt se folks glädje i att få andra att må dåligt.

2010-03-06 @ 11:25:20
URL: http://vernas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0