Vad tycker ni?

Hej hopp!
Har nyligen kommit hem från en dag runt på stan och övrigt med mamma och lillasyster, så nu är man lite fattigare och lillasyster sitter och kollar på "Mullvaden i staden" för tillfället haha :P Hon ska stanna här till imorgon :P Har ju bara en lektion imorgon.. typ. Så tänkte att hon får följa med på de och sen får hon följa med mammas gubbe hem efter jobbet :P
På tal om skola så kan jag berätta lite om att jag höll på att få IG i ett ämne. Och? tänker ni kanske, men det är så att jag aldrig fått IG i ett ämne + att jag fick reda på att jag hade risk för att få IG... ca 40 minuter innan deadline! Alltså blev jag tvungen att skriva en sorts tenta och ett annat uppgifts papper. Vilket då inte hann komma in innan deadline eftersom tiden var för kort.
_________
-
Som elev ska man få en IG varning en månad innan betygsättning och få skriva under ett papper eller hur det nu är. Vilket jag påpekade för min lärare att jag tyckte det va synd att jag inte fick någon förvarning om det. Men hon skrev att eftersom jag brukar vara duktig på att lämna in uppgifter så fick inte jag någon varning för hon litade på att jag skulle sköta mig som vanligt. Men hallåå!! Bara för att jag brukar vara duktig.. innebär det då att jag inte har rätt till att få en IG varning precis som alla andra elever?

BILDKÄLLA
Sen skrev hon även att det är elevens eget ansvar att hålla koll på saker och ting och det håller jag med om. Men jag har träffat henne flera gånger, jag har frågat hur jag ligger till och allt har verkat bra. Men sen när jag gick till henne för att lämna in uppgifter 40 minuter innan deadline, så säger hon att jag risker att få IG, DÅ SÄGER HON DET! Inte sjyst tycker jag :S hur skötsam jag än brukar vara. Hon kunde väl åtminstone ha sagt att "om du inte gör dessa grejer så riskerar du att få ett IG". Am I right?
________
-
Helt ärligt, VAD TYCKER NI?


Kommentarer
Postat av: elin

SV; vad bra, bara bra här också :)

tack ;D

2010-05-27 @ 16:21:49
URL: http://woodhacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0